فهرست

خط مشی عضویت و دسترسی به خدمات کتابخانه و اطلا ع رسانی پزشکی

خط مشی عضویت و دسترسی به خدمات کتابخانه و اطلا ع رسانی پزشکی

 

شرايط اعضا : 

* کلیه دانشجویان و  اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل

** كاركنان رسمي، پيماني و قراردادي و نیروی طرحی   بیمارستان شهید بهشتی

           

تذكر: سایر مراجعه کنندگان مي توانند با رعايت مقررات در محل از كتابخانه استفاده نمايند و بهره گيري از خدمات ديگر از جمله امانت گيري كتاب مخصوص اعضاي ثابت كتابخانه مي باشد.

 

 

شرايط استفاده از كتابخانه:

 

الف ـ كليه اعضاء و استفاده‌كنندگان از كتابخانه موظف به رعايت مقررات عمومي استفاده از  كتابخانه ها نظير رعايت سكوت، نظم و غيره مي باشند.

 

ب ـ كليه اعضاي كتابخانه مجاز به امانت‌گيري حداكثر 4 عنوان كتاب به مدت 14روز مي باشند.

تبصره 1 ـ افزايش تعداد مجاز كتب امانتي فقط با تاييد  کتابدار امكان پذير خواهد بود.

تبصره 2 ـ امانت گيرنده مي تواند مدت امانت كتاب يا كتب به امانت گرفته را با اطلاع كتابخانه تمديد نمايد مشروط بر اين كه عضو ديگري آن كتاب را درخواست نكرده باشد.

 

پ ـ نشريات ادواري، منابع مرجع و نيز كليه كتب، اسناد و مدارك فارسي و غيرفارسي منحصر به فرد و تك نسخه اي براي استفاده در خارج از محل كتابخانه به امانت داده نمي شود.

 

ت ـ چنانچه براي كتابي بيش از يك نفر درخواست كننده وجود داشته باشد كتابخانه مي تواند مدت امانت دهي آن را كاهش داده و يا براي مدت مشخصي آن كتاب را به امانت ندهد. (كتابهاي رزرو)

 

ث ـ از آن جا كه امانت گيرنده كتاب، اسناد، مجلات و ... (براي استفاده از آن ها در محل يا خارج كتابخانه) موظف است مورد يا مواردي را كه به امانت گرفته است از لحاظ فيزيكي سالم و عيناً طبق شرايط زمان دريافت تحويل كتابخانه نمايد لذا چنانچه وي هريك از مواردي را كه به امانت گرفته است مفقود و يا غيرقابل استفاده نمايد و يا به آن ها آسيب هايي نظير بازشدن غلاف يا صحافي، كنده يا مفقود نمودن صفحات و ... وارد آورد يك جلد از همان كتاب به عنوان جريمه از امانت گيرنده اخذ خواهد شد. (در صورت عدم تمكين امانت گيرنده نسبت به درخواست كتابخانه، خدمات ارائه شده به وي محدود و در نهايت عضويت ايشان لغو مي شود)

 

تبصره 3 ـ كليه درآمدهاي كتابخانه از محل جريمه و خسارات صرف خريد كتاب هاي مفقود شده و يا تعمير كتاب هاي فرسوده مي گردد.

ج – چنانچه امانت گيرنده به هر دليل كتب ، اسناد ، مجلات و ... را كه به امانت گرفته است به كتابخانه مسترد ننمايد كتابخانه در ابتدا شفاهاً و در صورت عدم توجه امانت گيرنده به تذكر شفاهي كتباً از امانت گيرنده درخواست مي كند مورد يا موارد به امانت گرفته را به كتابخانه مسترد نمايد.

 

چ ـ خدمات فتوكپي  و اسکن در آموزش بیمارستان انجام می پذیرد.

 

    * عضو مسئول نگهداري صحیح از منابع اطلاعاتی است و چنانچه منبع امانتی ناقص یا مفقود شود، موظف است عین منبع را خریداري و به کتابخانه تحویل دهد. در صورتی که امانت گیرنده موفق به یافتن منبع موردنظر نشود، باید معادل قیمت آن را به بهاي روز پرداخت کند.

    *در صورت باز نگرداندن منابع در موعد مقرر به کتابخانه، از راههاي قانونی پیگیري میشود.

    *امانت کتاب به صورت غیر حضوري و یا نیابتی امکانپذیر نبوده اما تمدید و بازگشت کتاب، به شکل مذکور بلامانع است.